Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren

Hulp bij het invullen van de belastingaangifte

Hebt u vorig jaar uw belastingaangifte laten invullen door een van onze medewerkers? Misschien bellen we u op in april om u dit jaar weer hulp aan te bieden.

De hulp bij het invullen van de aangifte verloopt uitsluitend op afspraak.
 

Hulp bij het invullen van de belastingaangifte 2024

  • Ga ik een oproep van de FOD Financiën krijgen? Wat moet ik doen?

    In april zullen we bellen naar de mensen die:

    • hun aangifte in 2023 door een medewerker hebben laten invullen,
    • en ons hun gsm- en/of telefoonnummer hebben gegeven.

    Als u zich in die situatie bevindt, kan u een oproep van ons krijgen. Een medewerker zal u een afspraak voorstellen om uw aangifte telefonisch te laten invullen. 

    Als u akkoord gaat, zal onze medewerker een afspraak voor u vastleggen in mei (of juni). Als u onze oproep gemist heeft, zal onze medewerker een boodschap inspreken en u later nog éénmaal proberen te contacteren.

    Als u dat verkiest, kunt u vanaf begin mei zelf een afspraak maken. Indien u een papieren aangifte ontvangt, zal het telefoonnummer van onze afsprakenlijn hierop vermeld staan.

  • Ik heb een afspraak voor een hulp per telefoon. Hoe verloopt de hulp bij het invullen van de aangifte?

    • Een medewerker belt u terug op de afgesproken datum. Hij zal samen met u uw aangifte invullen. Die hulp is gratis en verloopt volledig telefonisch.
      • Een afspraak in de voormiddag? De medewerker belt u op tussen 8.30 u. en 13 u.
      • Een afspraak in de namiddag? De medewerker belt u op tussen 12 u. en 17 u.
    • Houd uw identiteitskaart en alle documenten die nuttig zijn voor uw aangifte bij de hand:
      • als ze betrekking hebben op 2023
      • met inbegrip van eventuele inkomsten of onroerende goederen in het buitenland.
    • U ontvangt vervolgens per post een bevestigingsdocument met de gegevens die onze medewerker heeft ingevuld. U moet dat ondertekenen en terugsturen (of bevestigen via MyMinfin).
  • Hoe kan ik pogingen tot fraude (phishing) herkennen?

    We bellen u met het nummer 02 572 57 57.

    Beëindig in de volgende gevallen de oproep meteen:

    • De beller kent uw naam niet.
    • Er wordt gevraagd om te betalen voor de hulp.
    • Er wordt voorgesteld om bij u thuis te komen.
    • Er wordt u gevraagd naar informatie zoals:
      • uw rekeningnummer, uw creditcardnummer enz.
      • een wachtwoord, de pincode van uw identiteitskaart enz.
      • uw adres of uw e-mail