-
‘Digitale sleutel’: kies hoe u zich aanmeldt
- ofwel met een eID-kaartlezer (u hebt uw identiteitskaart, uw pincode en een kaartlezer nodig)
- ofwel via itsme® (na het downloaden van de app op uw smartphone)
-
‘Hoe aanmelden’: selecteer ‘in naam van een onderneming’
Opmerking: het is mogelijk om ‘in eigen naam’ te selecteren. U zult dan echter enkel toegang hebben tot de ontvangstbevestiging in Intervat. De wettelijk vertegenwoordiger van de onderneming (waarvoor de aangiften worden ingediend) zal die ontvangstbevestigingen enkel kunnen raadplegen in MyMinfin. Daarom raden we u aan om de aanmeldingswijze ‘in naam van een onderneming’ te selecteren, tenzij u een nihil aangifte wenst in te dienen via de versnelde methode.
-
‘Context’: selecteer ‘Indienen voor andere ondernemingen (voor wie u een volmacht heeft)’
-
U bent ingelogd op Intervat
Het volgende bericht verschijnt bovenaan het Intervat-scherm: ‘Ik ben ingelogd als mandataris’.
-
Selecteer het mandaat
- U kunt de verschillende mandaten vinden in uw ‘Dashboard’.
- Selecteer het relevante mandaat door op het icoontje te klikken. Vervolgens kunt u kiezen welk type aangifte u wenst in te dienen (bijvoorbeeld ‘klantenlisting’).
Klik op ‘Doorgaan’ om uw aangifte ‘via scherm’ in te dienen voor de geselecteerde entiteit.
- Als u indient ‘via scherm’, moet u het gedeelte ‘Gevolmachtigde indiener’ invullen.
- Als u indient ‘via bestand’ (XML), dan moeten de tags <ns2 :Representative> en </ns2 :Representative> in het XML-schema zitten.
Opgelet: de XML-bestanden mogen enkel aangiften bevatten van belastingplichtigen waarvoor u een elektronisch mandaat hebt. Als het XML-bestand ook maar één aangifte bevat waarvoor u geen mandaat hebt, zal het hele bestand automatisch verworpen worden. U zult dan geen enkele aangifte uit dat bestand kunnen indienen.
- U kunt de verschillende mandaten vinden in uw ‘Dashboard’.
Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren.